۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه

بازتاب یک مقاله :"قله پرستی و صعودهای دروغین"

در مورخ ۱۸ شهریور مطلبی تحت عنوان  "قله پرستی و صعودهای دروغین" را در وبلاگ همطناب من نگاشتم و با ذکر مثالی به تحلیل این موضوع پرداختم. بخشهائی از این مطلب در وبلاگ کلاغها نقل شد.
در بخش کامنتینگ این وبلاگ دوستی کامنتی را درج کرده بودند و آقای نصیری این کامنت را در قالب یک پست منتشر کردند.
در ابتدا پاسخ من به کامنت این دوست عزیز در وبلاگ کلاغها:
"این دوست گرامی خیلی تند رفته اند و بنا را بر دروغگوئی آقای قبادی گذاشته اند اما همانطور که در وبلاگ همطناب من نوشته ام این ادعاها مستقیما" از زبان آقای قبادی نقل نشده و امکان دارد که این ادعای دروغ از جانب مسئول هیات کوهنوردی مازندران بوده باشد و آقای قبادی از این موضوع خبر دار نباشد-بهر حال امیدوارم آقای قبادی با تکذیب این ادعا از خود رفع اتهام کند.
ضمنا" این تنها نمونه ادعای دروغین صعود قلل نبوده و تقریبا" هر ساله شاهد این ادعاها هستیم. که باید علل این مشکلات ریشه یابی شده و در جهت حل آنها فرهنگ سازی شود
."
اما بخوانید توضیحات ریاست محترم هیات کوهنوردی استان مازندران را در خصوص مطالب مندرج شد ه در وبلاگ همطناب من و کلاغها -این توضیحات در وبلاگ باشگاه کوهنوردی آرش بابل از این مسئول محترم نقل شده:

دلیل مصاحبه آقای شجایی با IRNA بدین شیوه را جویا شده و ایشان بدین صورت پاسخ داده اند: بنده در مصاحبه با واحد خبر، ایرنا ذکر کرده ام که در صعود به قله خانتانگیری تیم آقای قبادی موفق به صعود گردیده اند و نامی از ایشان به عنوان صعود کننده نبرده ام و به طور کلی صعود تیم به منزله صعود کل افراد تیم بوده و ناراحتی برخی از دوستان برایم جالب است و قابل ذکر است خبر درج شده در واحد خبر IRNA برداشت شخصی خبرنگار است."
با تشکر از وبلاگ باشگاه کوهنوردی آرش بابل که بهر حال به این موضوع حساسیت نشان داده و در جهت رفع ابهام آن کوشیدند اما باید اقرار کنم که توضیحات مسئول محترم بهیچوجه قانع کننده نیست و ایشان با این توضیح بیشتر ما را مجاب کردند که چقدر در دروغگوئی متبحر هستند. این مسئول محترم خبر دروغ را برداشت شخصی خبر نگار ایرنا عنوان کرده اند و خواسته اند از خود رفع مسئولیت کنند . ایشان اگر چنین ادعائی دارند به این دو پرسش بنده پاسخ دهند:
۱- چرا ایشان تکذیبیه ای برای این خبرگزاری ارسال نکردند.
۲- آیا مسئول روابط عمومی هیات کوهنوردی استان مازندران که تحت مدیریت آقای شجاعی عزیز  است نیز برداشت شخصی خود را نوشته. خبر مندرج و وبسایت هیات کوهنوردی استان مازندران به شرح ذیل است:
"کوهنورد مازندرانی بر فراز قله ی 7010 متری خانتنگری
آقای شادالله قبادی که از کوهنوردان باسابقه و فنی استان نیز می باشد توانست با افتخار و اقتدار قله ی 7010 متری خانتنگری کشور قرقیزستان را از مسیر شمالی صعود نماید و پیروزمندانه به کشور بازگردد. هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی مازندران این صعود را به آقای قبادی ، خانواده محترمشان و همچنین جامعه ی کوهنوردی تبریک عرض می نماید."
من از آقای قبادی عزیز انتظار دارم که بجای سکوت در برابر کسانی که بخاطر منافع شخصی خود تلاش ارزشمند ایشان را -هر چند به صعود قله منتهی نشده-لوث کرده اند خود پرچمدار مبارزه با این رفتارهای دون شان کوهنوردی شوند.
در انتها تکرار می کنم که این رفتارها متاسفانه هر ساله توسط برخی کوهنوردان تکرار شده و برای اصلاح آن باید چاره ای اندیشیده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر