۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

راهکارهایی برای افزایش انگیزش

برگرفته از سایت باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند
ترجمه: مهدی فرهادی

"انگیزش" بخش جدائی ناپذیر فرمول موفقیت است.بنابراین توانائی ایجاد و حفظ انگیزش مهارتی ارزشمند برای پیشرفت شماست. در ادامه 5 تکنیک برای  افزایش انگیزش و بالابردن عملکردتان به شما معرفی می گردد.
1.      تعیین اهداف
تمرین کردن و داشتن اهداف عملکردی مهمترین عوامل انگیزه دهنده هستند. 5 کاری را که دوست دارید طی 12 ماه  آتی به انجام برسانید بنویسید سپس موعد انجام هریک را تعیین نموده و کارتان را آغاز کنید.
2.      فرآیند موفقیت را پیش خود تجسم کنید.
مرور ذهنی راهکار موفقیت و اهدافی که بدان نائل شده ایدضمیر نا خودآگاه شما را هدفمند و برنامه دار نموده و کمک می کند که شما در مسیر دستیابی به اهدافتان قرار بگیرید.
3.      سعی کنید که مثبت باشید.
افکار منفی و عیبجوئی های غیر سازنده شما و یا دیگران باعث افت عملکرد شما می شود.صحبتهای درونیتان و همچنین مکالمه تان با دیگران را به سمت مسائل مثبت و سازنده سوق دهید.مسائل منفی را برای منفی بافها و بازنده های دنیا بجا بگذارید و خود را از شر آنها خلاص کنید.
4.     از مکتوبات و یا تصاویر و فیلمهائی که ذهن شما را باز می کند و چشم اندازهای پیش روی شما را گسترش می دهد استفاده کنید
شرح حالها و مصاحبه های انجام گرفته با سایر کوهنوردان موفق باعث الهام بخشیدن و ایجاد انگیزش  می شود و بذر موفقیت را برای شما فراهم می کند.
5.      به آنچه انجام می دهیداعتقاد داشته باشید!
6.      علی رغم واژه هایی چون عقب نشینی و شکست,معتقد باشید که اگر پشت کار داشته باشید و اهدافتان فراتر از آنچه که در دسترستان قرار دارد باشد ,موفقیت شما حتمی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر