۱۳۹۱ خرداد ۱۳, شنبه

تفاوت تواضع و ذلت-نگاهی به دیدار دو رئیس

در پی درج خبر ملاقات آقای ثابتیان(رئیس انجمن کوهنوردان) و شعاعی (ریاست فدراسیون) در برخی سایتها مطلبی را تحت عنوان "سوگنامه ای برای انجمن کوهنوردان" نگاشتم  که موجب عصبانیت برخی حامیان فدراسیون قرار گرفت و کامنتهای توهین آمیز بسیاری برای من ارسال شد که اکثر آنها هم درج و پاسخ داده شد. همچنین وبلاگ کوه نوشت(متعلق به مسئول روابط عمومی فدراسیون) نیز در اقدامی جالب توجه بعد از درج این مطلب انتقادی من از آقایان شعاعی و ثابتیان با حذف وبلاگ "همطناب من" از لیست وبلاگها به روز شده نمونه ای دیگر از فرهنگ نقد پذیری این عزیزان را به نمایش گذاشت.
 وبلاگ طنز کوه هم مطلبی جذاب در اینخصوص نگاشت که قابل تامل و جذاب بود و کامنتی ذیل این مطلب درج شد که به نظر من حتی شفاف تر تر از مطلب من و آقای داوودی به این موضوع پرداخته است:
کامنت آقای عزیز اللهی:
یا شیخ

السلام و علیکم و . . .

از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان که اگر این عکس را به تنهایی رویت کرده بودیم و این همه گزارشات شما و کوهنوشت و کلاغها را نخوانده بودیم بی گمان حدسمان بر این بود که اینجا یک بنگاه معاملات املاک است.

1- این چه دیداریست که میزبان با آن شکل بالا نشینی اش، بدیهی ترین اصل اخلاقی تربیتی را نمی داند! اگر من بودم آنقدر ادب داشتم که بیایم و بغل دست آقای ثابتیان بنشینم .

2- آقای ثابتیان هم بهتر است بعنوان رئیس انجمن کوهنوردان دو کلاس آداب عرف و قواعد دیپلماتیک را بگذراند و بداند در ملاقاتهای اینچنینی هر حرکت و فیگوری معنای خاص خود را دارد.

پائین تر نشستن در جایی " تواضع " و در جایی دیگر میتواند عین " ذلت " باشد!
همانطور برای آقای شعاعی بالاتر نشستن میتواند در جایی عین " اقتدار" و در جایی دیگر عین " غرور و تکبر " باشد !!

حالا " موارد مختلف و موضوعات مرتبط " پیشکش تان !!

پاسخ طنز کوه
و سلام ما بر شما
اتفاقا برادر عزیزالهی ذکر این نکته در این پست و تاکید بر آن همین دلالت را داشت.
راسیتش ما خودمان اداری هستیم و سالیانی نیز هستیم در چنین ملاقاتهایی رسم بر این است که میزبان از پشت میز خود بلند می شود و در کنار میهمان می نشیند خصوصا اگر به نوعی از نظر مقام و منزلت هم سطح باشند که دیگر واجب است اینکار مگر اینکه شخص ارباب رجوع باشد و برای کار کوتاهی مثل گرفتن امضایی آمده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر