۱۳۹۰ تیر ۱۲, یکشنبه

گزارش مصور قله ولاش-بروجرد

سالها بود که آرزوی صعود به حد اقل یکی از قلل رشته کوه گرین را در ذهن می پروراندم کوههائی که دوران کودکی و نوجوانی ام را در دامان آنها گذرانده ام دورانی که هنوز وارد حیطه کوهنوردی نشده بودم و این کوهها که روزی نبود که لحظاتی را به نگریستن بر آنها نمی گذراندم برایم اسرار آمیز و دست نیافتنی بود.
کوههائی که کشش و جاذبه آنها مرا هیچگاه رها نمی کرد و شاید افسون آنها بود که 3 سال پس از مهاجرتم از بروجرد به تهران و آشنا شدن با مقوله کوهنوردی مرا جذب این رشته کرد و هنوز هم کشش و جاذبه اش مرا رها نکرده و کوهنوردی بعنوان یکی از ارکان اصلی زندگی من درآمده.
چندین بار تصمیم به صعود قلل شمال بروجرد گرفتم که هر بار به دلیلی موفق نشدم. اما سر انجام در سال سیزدهم کوهنوردی ام(سال 90) دوستی عزیز بنام آقای ملک پیشنهاد صعود قله ولاش(مشکلترین و بلندترین قله شهرستان بروجرد) را به من داد و من بی درنگ پذیرفتم.
شوق عجیبی برای عزیمت به کوهستان رویایی دوران کودکی ام داشتم.
و سرانجام بهمراه هشت همنوردم موفق به دستیابی به ستیغ قله زیبا و سرسخت ولاش شدم.
قله ولاش با ارتفاع 3620 متر یکی از قلل  رشته کوههای گرین (از رشته کوههای زاگرس در نیمه ی غربی ایران)  است. گرین رشته کوهی است که در میان سه شهر بروجرد، الشتر و نهاوند قرار دارد. این رشته کوه قلل بسیاری دارد که از معروف ترین های آن می توان به سکوزان(با نام محلی: سه گر)،  چهل نابالغان، یال کبود ، ولاش، پیازکاران،سفره و شیر برفی اشاره کرد.
راهنمای ما برای صعود این قله آقای نخجوانی از کوهنوردان خوب شهرستان بروجرد بود که بزرگوارانه ما را در صعود این قله کمک کردند.
برنامه در مدت یکروز اجرا شد. حرکت از روستای ونائی:۴:۳۰ - قله:۱۵ بازگشت به روستا: ۲۰:۰۰














عکسها: مهدی فرهادی

۱ نظر:

  1. سلام دوست عزیز
    چه طبیعت زیبایی هستش بروجرد
    من شما رو لینک کردم
    اگه دوست داشتین منو لینک کنین
    بدرود

    پاسخحذف